B Personbil

En annan trafikskola – Ett säkert kort!

Prislista

Teoripaketet, digital körkortsteori med frågor, Lärarledda teorilektioner 2500 kr
Teoristöd, paket. 5×50 min. 2400 kr
Teoristöd, 50 min.   600 kr
Theory in english. Digital, and theorylessons with teacher 2500 kr
Syntest (endast i Finspång. OBS! måndag, tisdag och torsdag) 200 kr
Körlektion 50 min 770 kr
Riskettan  990 kr
Risktvåan 2400 kr
Handledarkurs  630 kr
Lån av bil vid körprov, försäkring ingår (vid fullgjord utbildning)

1050 kr

OBS! Bokning av prov samt lån av bil kan endast ske om vår utbildningsplan uppfyllts.

PRISSKILLNADER KAN FÖREKOMMA.
Vid inskrivning godkänner man lagring av sina personuppgifter
samt övrigt enligt vår policy!

Paketpriser Endast förskottsbetalning! (*ej återbetalning)

• Körpaket fem*.   3 750 kr
    5 körlektioner a 50 min.
    Grundpaket.   15 750 kr
    12 körlektioner a 50 min, Teoripaketet, Riskettan, Risktvåan och lån av bil vid prov.

Återbud måste lämnas senast klockan 12.00 vardagen innan din körlektion. Vid för sent återbud eller vid utebliven körlektion debiteras fullt lektionspris. För avbokning av Riskettan och Risktvåan gäller minst tre vardagar innan!.
Vi reserverar oss för prishöjningar. Det kan förekomma prisvariationer. Uppdaterat from 2023-11-01

Körning

En annan trafikskola vill ge dig en bra kvalitativ utbildning, som ska ge dig ett körkort. Vi vet vilka krav som ställs vid ett Förarprov och vill att du ska känna dig självsäker och trygg i din körning, medveten om att du nu är redo att klara dig på egen hand, under provet och ännu viktigare efter provet, som nybliven förare. Ta körkort – Ha körkort! En annan trafikskola arbetar hela tiden för en så hög resultatnivå som möjligt vid förarprov.

Det visar även vår statistik

• TEORIPROV: 92% GODKÄNDA 2022
  • KÖRPROV: 78% GODKÄNDA 2022

Det finns många olika sätt att använda trafikskolan som hjälp, när du tar ditt körkort. Har du kört mycket hemma? Ingen att köra med hemma? Vill du blanda körning hemma med körning på trafikskolan? Kanske gå en Körkortscamp, www.körkortscamp.se och ta ditt körkort snabbt? Prata med oss, så hjälper vi dig att planera och lägga upp utbildningen, så den passar dig och dina förutsättningar.

Teori

Vad ingår?

Du studerar digitalt i första hand med ett program som heter Trafikskolaonline. Där finns all körkortsteori med studiefrågor, vägmärkestester och massor av testfrågor. Plugga med mobilen, läsplattan, datorn var du än är! Du får mycket hjälp av alla inlästa förklaringar, filmer och lättförståeliga texter.
Inlogg får du i kundtjänst tillsammans med teoripaketet.

På teorikursen hjälper vi dig att klara de svåra momenten och du får möjligheten att få svar på dina frågor direkt. Ibland kan det tom vara bra att gå teorikursen flera ggr. Det kan vara lättare att ta till sig vissa av teorikunskaperna när du kommit en bit i din utbildning, kommit igång med körning och börjat sätta dig in i körkortsteorin. Du är välkommen att gå teorikursen så många gånger du vill, när du betalat din teorikursavgift.

Vi rekommenderar att du börjar läsa och plugga teorifrågor så tidigt som möjligt. Din trafiklärare kommer att stötta dig i dina teoristudier, så att du hänger med och skaffar dig goda teorikunskaper innan ditt Förarprov.

Plugga när du vill och kan!!
En annan trafikskola ger dig möjlighet att studera och plugga in teorifrågor, även när trafikskolan inte är öppen. Detta görs via internet och du får ett login så fort du betalar ett teoripaket hos oss. Vi håller koll på dina framsteg över nätet och hjälper dig, när du vill och behöver.
SVÅRT FÖR ATT LÄSA?
Du kan boka muntligt teoristöd med en trafiklärare. Under en knapp timme läser trafikläraren med dig, går igenom datatester eller det du har extra svårt för, eller det du själv önskar ha hjälp med.
Det finns hjälp att få när du ska göra ditt teoriprov, om du har särskilda svårigheter. Du kan få förlängd tid, muntligt prov, eller muntligt prov med tolk. Denna hjälp kräver att du skickar in en skriftlig ansökan har ett intyg som styrker din ansökan. Prata med oss så förklarar vi vad som krävs och hjälper dig.

RISKETTAN-riskutbildning del 1

Många trafikolyckor beror på droger, trötthet eller annat riskfyllt beteende t.ex. hög hastighet. Även attityder, självinsikt, kön och ålder hos föraren påverkar trafiksäkerheten.

Därför är numera Riskutbildning del 1, eller Riskettan, en obligatorisk del i körkortsutbildning för alla som ska ta körkort för personbil.

Du kan genomföra Riskettan när som helst under din utbildning. Inga förkunskaper krävs och intyget gäller i fem år.
Efter att du blivit godkänd på kursen registreras ditt godkännande till Transportstyrelsen.

OBS! TA MED LEGITIMATION TILL KURSEN!

Risktvåan-riskutbildning del 2

Genom att få insikt om riskerna med att köra på halt underlag är det meningen att du ska få så mycket självkännedom att du kan undvika att försätta dig i riskfyllda situationer. Målet med utbildningen är att du ska inse svårigheterna med att köra under besvärliga förhållanden, öka ditt riskmedvetande och inse dina begränsningar att kunna manövrera i halt väglag.

Halkbaneutbildningen kräver en del körvana för att ge dig mest och för att du ska bli godkänd, så därför bokar vi dig när du är redo, mot slutet av din utbildning.

OBS! TA MED LEGITIMATION TILL KURSEN!

HÖGFARTSKÖRNING

Vid ett tillfälle mot slutet av din utbildning, så genomför vi en högfartskörning med dig. För dig som går utbildning i Finspång, så åker vi till Norrköping. För dig som går i Kumla, så åker vi till Örebro. Oftast kör du tillsammans med andra elever, så ni åker med varandra och lär av varandra.
Målet är att du ska känna att du klarar av att köra i tätare trafik.